Ils 25 d’uost ei previu in survetsch divin ecumen sill’alp Pitieri/Sevgein.

L’Uniun da giuventetgna da Sevgein prepara sco usitau pulenta cun groma per star suenter il suvetsch divin da cumpignia. Ina commembra dall’uniun ei stada a disposiziun per noss’intervesta:

Anna-Lea Spescha, Sevgein
Tgei survetsch fas ti per la pleiv?
Wie engagierst du dich in der Pfarrei?

Jeu sun vegnida educada da pintga ensi religius. Aschia sun jeu gia stada sco affon ministranta. Cu jeu sun vegnida ord scola hai jeu priu part all’ Uniun da giuventetgna. Leu s’engaschel jeu oravontut en duas caussas per la pleiv.

Dallas fiastas grondas portel jeu mintgamai la bandiera dall’ Uniun da giuventetgna. Quei ei in’impurtonta contribuziun per che la processiun fetschi buna pareta e sappi vegnir mantenida. Leutier organisein nus mintg’onn il survetsch divin si d’alp. Quei ei mintgamai ina biala dumengia cun in impressiunont survetsch divin. Suenter survin nus tradiziunalmein pulenta e groma. L’entira cuminonza sesa ensemen e gauda aschia «Baselgia» sin in’autra moda. Quei ei era ina occurenza che nus giuvenils vegnin regularmein en contact cun la Baselgia.

Ich wurde seit meiner Kindheit religiös erzogen. Somit war ich bereits als Schülerin mit der Ministrantentätigkeit beschäftigt. Als ich aus der Schule kam, trat ich in die Jungmannschaft ein. Dort sind es vor allem zwei Tätigkeiten, welche ich für die Kirche mache. An den grossen Kirchenfesten trage ich jeweils die Fahne der Jungmannschaft. Das ist ein wesentlicher Beitrag, damit diese Prozessionen auch wirkungsvoll sind und auch erhalten bleiben können. Zudem organisieren wir einmal jährlich den Alpgottesdienst. Dies ist jeweils ein sehr schöner Sonntag mit einem einfühlsamen Gottesdienst. Danach servieren wir traditionsgemäss Polenta mit Rahm. Die ganze Gemeinschaft bleibt dann sitzen und geniesst «Kirche» auf eine andere Weise. Dies ist auch ein Anlass, der uns Jugendliche regelmässig mit der Kirche in Verbindung bringt.

Tgei dat a ti la motivaziun da s’engaschar?
Was motiviert dich zu diesem Dienst?

Jeu sun carschida si cun tradiziuns e sun perschuadida, che la historia influezescha e fuorma ina societad. Perquei eis ei impurtont ch’ era nus giuvenils contribuin il nies. Era sche nus havein in’auter ligiom tier la Baselgia sesprovel jeu fermamein da motivar era auters giuvenils da prender part a talas occurenzas. Mo sche entiras generaziuns crein p.ex. en il survetsch divin d’alp, sa quel era vegnir festivaus el futur.

Ich bin mit Traditionen aufgewachsen und bin überzeugt, dass die Geschichte eine Gemeinschaft prägt. Darum ist es auch wichtig, dass wir Jungen unseren Beitrag dazu leisten. Auch wenn wir einen anderen Bezug zur Kirche haben, bin ich sehr bemüht, auch die anderen Jugendlichen zu motivieren, an solchen Anlässen dabei zu sein. Nur wenn ganze Generationen z. B. an den Alpgottesdienst
glauben, kann dieser auch in Zukunft noch durchgeführt werden.

Tgei apprezieschas ti vid la Baselgia?
Was schätzt du an der Kirche, Pfarrei?

La Baselgia presta in’impurtonta contribuziun en l’educziun. Jeu sun leda dad haver astgau guder quella educaziun. La muntada semida segir sur las generaziuns – jeu hai denton empriu da viver cun las valurs fundamentalas. Quei ei ina scola da veta e da quella vegn jeu adina a saver profitar. En quei senn ei l’entira lavur cun ils affons naven dalla naschientscha entochen el temps da giuventetgna fetg impurtonta. Suenter vegn mintgina e mintgin ad ir sia via e prender ordlunder quei ch’ei drova.

Die Kirche leistet einen wichtigen Beitrag zur Erziehung. Ich bin froh, diese Erziehung genossen zu haben. Die Bedeutung ändert sich sicher über die Generationen –, ich habe jedoch gelernt, mit Werthaltungen zu leben. Dies ist eine Lebensschule, und davon werde ich immer profitieren können. In diesem Sinne ist mir die ganze Arbeit mit den Kindern von der Geburt bis ins Jugendalter sehr wichtig. Danach wird jeder wohl seinen Weg gehen und das Notwendige daraus nehmen.

Co sto la Baselgia sesviluppar per ch’ella hagi in futur?
Wie muss sich die Kirche entwickeln, damit sie eine Zukunft hat?

Nossa pleiv ha il cletg da vegnir menada a moda moderna cun sur Alfred Cavelti e Flurina Cavegn-Tomaschett. La Baselgia sto s’adattar ed ir cul temps. Las valurs e tenutas fundamentalas ein gie humanas ed era fetg bunas. Ei dat denton reglas e leschas ch’ei sur tschentaner las medemas. E negin’autra instituziun ei setenida schi fermamein vid la derivonza. Tenor miu meini ei quei buca bien pil futur e per las proximas generaziuns. La Baselgia duess esser pli moderna e vegnir vivida pli datier al carstgaun. Carstgauns – sco ti ed jeu.

Unsere Pfarrei hat das Glück, mit Pfarrer Alfred Cavelti und mit Flurina Cavegn-Tomaschett modern geführt zu sein. Die Kirche muss sich anpassen und mit der Zeit gehen. Die Grundwerte und Grundhaltungen sind ja menschlich und auch sehr gut. Es gibt aber Regeln und Gesetze, welche über Jahrhunderte gleich sind. Keine andere Institution der Welt hat es geschafft, so stark am Ursprung zu bleiben. Dies ist, denke ich, für die Zukunft und für künftige Generationen nicht gut. Die Kirche sollte moderner und näher an den Menschen gelebt werden. Menschen – so wie du und ich.

Tgei oraziun dat forza a ti?
Welches Gebet gibt dir Kraft?

Jeu patratgel cheu pli pauc vid in’oraziun e plitost vid citats ord la Bibla. En miu mintgadi patratgel jeu savens vid ils suandonts citats:

• Quel che dat ei pli ventireivels che quel che pren (Fatgs 20,35).
  • Tgi ch’ei senza cuolpa fieri igl emprem crap (Gn 8,7).
  • Ins sto semnar per saver raccoltar (Gal 6,7).

Ich denke da weniger an ein Gebet als an Zitate aus der Bibel. Ich denke oft an folgende Zitate in meinem Alltag:

• Geben ist seliger denn nehmen (Apg 20,35).
  • Wer keine Sünde hat, soll den ersten Stein werfen (Joh 8,7).
  • Man muss säen, um zu ernten (Gal 6,7).