Baselgia parochiala S. Pieder e s. Paul, Schluein

La baselgia ei vegnida construida els onns 1710-1716 en stil baroc. Ella ei drizzada viers nord. Ils altars da lenn harmoneschan bein in cun l’auter.

La baselgia ha pliras picturas muralas:

Die heutige Kirche entstand in den Jahren 1710 – 1716. Sie ist nach Norden gerichtet, dreijochig und im Barockstil gebaut. Die 5 Holzaltäre sind aufeinander abgestimmt.

Die Kirche ist mit mehreren Wandbildern verziert.

Picturas egl arviul Wandmalerei im Bogengewölbe

Sontgissima Trinitad

Heilige Dreifaltigkeit

la scavazzada da s. Paul (signau: „L. Soliva; pinxit anno 1715)

Die Enthauptung des Paulus

la crucifigaziun da s. Pieder

Die Kreuzigung des Petrus

Picturas en las nischas dalla fatschada • Wandmalerei in den Fassadennischen

(signau: G C 1738, forsa Giachen Caliesch)

s. Pieder

s. Paul

Christus

Altars

Igl altar principal

Sin las varts las statuas da s. Pieder e s. Paul, s. Antoni da Padua e s. Luzi.
Maletg sut: Cristus spendra s. Pieder dallas undas dalla mar (Judas Sichlbein, in enconuschent pictur dalla Tiaratudestga)
Maletg sura: S. Michel

Hauptaltar

Seitlich Statuen der Heiligen Petrus und Paulus, Antonius aus Padua und Luzi.
Altarbild unten: Christus rettet Petrus aus den Sturmwellen (Judas Sichlbein, ein bekannter deutscher Kunstmaler)
Altarbild oben: Hl. Michael

Igl altar pign seniester (altar da s. Clau). El muossa Nossadunna
cun s.Clau, s.Bistgaun e s. Mang.

Der kleine Altar links (Nikolausaltar). Er zeigt die Gottesmutter mit den Heiligen Nikolaus, Sebastian und Magnus.

Igl altar pign dretg ei dedicaus al sontgissim Num da Jesus.

Der kleine Altar rechts ist dem Hl. Namen Jesu gewidmet.

Ils dus altars laterals ein vegni mess en per 1760. Es ein da stil rococo. Els ein costrui fetg elegants ed ordvart decorativs.

Igl altar seniester (dils aunghels) representa igl arzaunghel Rafel cun Tobias, s.Anna e s.Margretta.
Sisum ei s. Michel e dus aunghels pertgiraders sper igl uoppen dils de Mont da Löwenberg.

Sigl altar da Nossadunna: l’Immaculada en ina nischa, flancada dallas statuas da s. Giusep e s. Nepomuc. Ils uoppens sils altars ein quels dils differents donaturs dalla baselgia

Die beiden Seitenaltäre sind erst im Jahr 1760 in der Kirche platziert worden. Sie sind äusserst elegant gearbeitet und sehr dekorativ.

Linker Seitenaltar: Erzengel Rafael mit Tobias und die Heiligen Anna und Margrit. Oben ist der Hl. Michael dargestellt, daneben der Watten der de Mont von Löwenberg.

Muttergottesaltar: Maria in einer Nische, flankiert durch die Heiligen Josef und Nepomuk. Die Wappen der Altäre sind diejenigen der beiden Spender der Kirche.

Zenns da Schluein

Ils 4 zenns dalla baselgia da Schluein

Nr. ∅ cm Peisa en kg intonaziun onn culader
1 153 2165 des‘ 1949 H. Rüetschi AG
2 121 1089 f‘ 1949 H. Rüetschi AG
3 102 626 as‘ 1949 H. Rüetschi AG
4 90 464 b‘ 1949 H. Rüetschi AG
Aarau

Per tedlar ils zenns dalla baselgia da Schluein fagei in clic sin la foto dalla baselgia.