Wir sind Kirche
Nus essan Baselgia

Tgei survetsch fas ti per la pleiv?
Wie engagierst du dich in der Pfarrei?

Dapi entgins onns porschel jeu in luvratori da far paun el pistrin dalla casa pervenda Sagogn als premcommunicants da nossas Cun la gruppa liturgica segidel tier il survetsch divin dil Plaid e la devoziun pils defuncts. Sch’ei fa basegns vegnel jeu era clamada sco calustra pintga. Plinavon contel jeu el chor baselgia e dapi igl atun 2022 sundel leu engaschada en suprastonza.

Seit einigen Jahren biete ich den Erstkommunionkindern unserer vier Pfarreien einen Workshop zum Backen im Backhaus des Pfarreihauses in Sagogn an. In der Liturgiegruppe helfe ich mit bei den Wortgottesfeiern und Andachten für die Verstorbenen. Falls nötig, werde ich auch als Hilfssakristanin angefragt. Des Weiteren singe ich im Kirchenchor und seit Herbst 2022 bin ich dort auch im Vorstand.

Tgei dat a ti la motivaziun da s’engaschar?
Was motiviert dich zu diesem Engagement?

Il plascher dils affons lai sentir mei ch’els gaudan quels specials muments ed aschia sundel jeu motivada da dar vinavon ad els la tradiziun da far paun el pistrin. Igl ein las regurdientschas da mi’affonza, las sentupadas cun ils concarstgauns e las emoziuns duront ina liturgia en baselgia che motiveschan da s’engaschar per la cuminonza.

Die Freude der Kinder lässt mich spüren, dass sie diese besonderen Augenblicke geniessen, und so bin ich motiviert, die Tradition des Brotbackens im Backhaus weiterzugeben. Es sind Erinnerungen an meine Kindheit, die Begegnungen mit den Mitmenschen und die Emotionen in der Liturgie in der Kirche, die mich motivieren, mich für die Gemeinschaft einzusetzen.

Tgei apprezieschas ti vid la Baselgia?
Was schätzt du an der Kirche?

Jeu apprezieschel che la Baselgia ei ina part da mia veta e quei en tuttas situaziuns. Sin tut ils scalems da mia via haiel jeu saviu sentir il sustegn dalla cardientscha ed era adina puspei anflau in muossavia en la Baselgia.

Ich schätze die Kirche als einen Teil meines Lebens und dies in den unterschiedlichsten Situationen. Auf allen Stufen meines Lebens durfte ich den Halt des Glaubens erfahren und habe immer wieder einen Wegeweiser in der Kirche gefunden.

Dat ei in liug nua che ti sentas en special la vischinonza da Diu?
Gibt es einen Ort, wo du die Nähe Gottes besonders spürst?

Per mei dat ei buc il liug, igl ei plitost il mument. La levada ni la rendida dil sulegl ellas muntognas ni sper la mar ei adina puspei fetg impressiunont. En quels muments sentel jeu il pli intensiv la vischinonza da Diu.

Für mich gibt es keinen Ort, es ist eher ein Moment. Der Aufgang oder Untergang der Sonne in den Bergen oder am Meer ist für mich immer wieder beindruckend. In diesen Momenten fühle ich am intensivsten die Nähe Gottes.

Tgei oraziun dat forza a ti?
Welches Gebet gibt dir Kraft?

l cant ei per mei l’oraziun che dat a mi il pli grond sustegn. Aschia regala l’oraziun dalla sera cun il cant da Taizé e la glisch dallas candeilas adina puspei forza ed energia per miu mintgadi.

Der Gesang ist für mich das Gebet, das mich am meisten stützt. So schenkt mir das Abendgebet mit Taizégesängen und Kerzenlicht immer wieder Kraft und Energie für meinen Alltag.