Tania Bearth, Sevgein

Tschuncheismas vala denter auter sco fiasta dalla naschientscha dalla Baselgia. Nus tuts ch’essan battegiai e cresmai, formein la Baselgia. Da quei dat nossa rubrica «Nus essan Baselgia» perdetga:

Tgei survetsch fas ti per la pleiv?
Wie engagierst du dich in der Pfarrei?

Jeu sundel calustra, responsabla pils ministrants, lectura e commembra dalla giunta dil cussegl pastoral.

Ich bin Sakristanin, Verantwortliche für die Ministrantinnen und Mitglied des Ausschusses des Pfarreirates unserer vier Pfarreien.

Tgei dat a ti la motivaziun da s’engaschar?
Was motiviert dich zu diesem Dienst?

Jeu habiteschel en in vitg pign e less era contribuir mia part pil beinstar dalla cuminonza. Ins duess buca mo pretender, mobein era dar.

Ich wohne in einem kleinen Dorf und möchte auch meinen Anteil zum Wohlergehen der Gemeinschaft beitragen. Man sollte nicht nur verlangen, sondern auch geben.

Dat ei in liug nua che ti sentas en special la vischinonza da Diu?
Gibt es einen Ort, wo du die Nähe Gottes besonders spürst?

Igl ei buca mo in liug, nua ch’jeu sentel Diu, plitost muments nua ch’jeu sentel sia vischinonza. Per exempel sch’jeu contemplel la natira ni era en famiglia. Denton era duront mia lavur sco calustra sentel jeu la vischinonza da Diu. Jeu hai era bugen il silenzi en baselgia cu jeu sun leu persula, p. ex. duront far las decoraziuns da fluras. En quels muments hai jeu temps da far buns patratgs.

Es ist nicht nur ein Ort, an dem ich Gott spüre, es sind eher Momente, in denen ich seine Nähe spüre. Zum Beispiel wenn ich die Natur betrachte oder auch in der Familie. Aber auch während meiner Arbeit als Sakristanin spüre ich, dass Gott mir nahe ist. Ich mag die Stille in der Kirche, wenn ich alleine bin, z. B. während ich die Blumendekoration gestalte. In solchen Momenten habe ich Zeit, mir gute Gedanken zu machen.

Tgei apprezieschas ti vid la Baselgia?
Was schätzt du an der Kirche, Pfarrei?

Jeu schazegiel fetg ch’ei vegn era empruau ora caussas novas, p. ex. survetschs divins che han buca liug en baselgia, mobein giuado. Era il luvrar ensemen denter nossas quater pleivs plai fetg bein a mi. Plinavon schazegiel jeu fetg che nus astgein integrar nos affons el survetsch divin. Els ein nies futur.

Ich schätze, dass auch Neues ausprobiert wird, z. B. Gottesdienste, die nicht nur in der Kirche gefeiert werden, sondern auch im Freien. Auch die Zusammenarbeit zwischen den vier Pfarreien gefällt mir. Zudem schätze ich sehr, dass wir unsere Kinder im Gottesdienst integrieren dürfen. Sie sind unsere Zukunft.

Tgei oraziun dat forza a ti?
Welches Gebet gibt dir Kraft?

Schon d’affon plascheva l’oraziun digl aunghel pertgirader fetg bein a mi. Uss ch’jeu hai sezza dus buobs havein miu um ed jeu secapescha dau vinavon quell’ oraziun. Era en fuorma cantada muenta ella mei fetg.

Bereits als Kind gefiel mir das Schutzengelgebet sehr gut. Jetzt habe ich selber zwei Jungs, und so haben mein Mann und ich dieses Gebet natürlich weitergegeben. Auch in gesungener Form berührt es mich.